Коледен шопинг: полезни маркетинг съвети за търговци

Коледният пазар е в разгара си и работата за търговците не спира. А статистиките всяка година показват увеличение на пазаруването в интернет. Конкуренцията в онлайн търговията по това време е жестока – всеки магазин предлага уникални и трудни за изпускане оферти.

Ecommerce

Промоциите са задължителни за периода на празниците

Промоциите въздействат безотказно на потребителя да купи от нас. Те са задължителни в определени периоди (особено около Коледа) и пожелателни през останалото време. Промоциите са работещ начин да продаваме, но имат краткосрочен ефект и не бива да разчитаме единствено на тях.

Възползвайте се максимално от периода като подобрите начина, по който правите промоции. Подготвили сме за вас полезни маркетингови трикове и съвети, които ще ви помогнат да продавате повече.

1. Чувство за неотложност

Накарайте потребителя да се чувства притиснат от времето, за да вземе бързо решение. Хората обикновено взимаме решението за покупка на емоционално ниво. Ако започнем да рационализираме намерението си и затворим сайта, за да помислим, рядко се връщаме обратно.

Затова търговците трябва да подтикват хората към бърза покупка с ограничено във времето предложение. Можете да използвате този подход както в сайта си, така и във всички рекламни канали. Следващата година започнете промоциите с този метод по-рано от конкурентите си за още по-добри резултати.

Бъдете внимателни с реализирането на този трик, защото прекаленото натрапване може да отблъсне някои клиенти.

 

2. Метод на оскъдното количество

Друга вариация на горепосочения трик е методът на оскъдното количество.

Използвайте всички факти във ваша полза. Това е най-купуваният ви продукт? Количествата са лимитирани и ограничени? Имате огромен ежедневен трафик и бройките свършват бързо? Вече има само 2 броя от въпросния артикул?

Можете да настроите сайта си да показва, когато има намалени количества. Дори най-големите като Amazon използват тази хитрина и тя действа на немалка част от купувачите.

 

3. Графично оформление

Графичното оформление е всичко видимо за клиента, което му въздейства подсъзнателно: снимки, количество и качество на текста, шрифт, бели полета.

Графичната част трябва да бъде преценена във всички канали на комуникация – в онлайн магазина, ТВ реклама, реклама в социалните мрежи и т.н. Екипът на Shopmania.BIZ може да помогне да реализирате всички ваши идеи за дизайн на магазина.

Трябва да се съобразите също с характера на медията, в която публикувате. Проучете какво прави една Facebook реклама ефективна. Колко текст, какви снимки, какви емотикони, колко често и т.н.

Много хора правят грешката да прекаляват с акцентите, особено в сайта си. Червеният цвят и удебелените шрифтове са подходящи за подчертаване на важните неща, но прекомерното им използване има обратно действие.

Не бъдете прекалено натрапчиви и директни с рекламния си текст, освен ако не се стремите към определен имидж. Бъдете креативни.

За да обобщим с пример: Не е оригинално съобщение тип „НЕ ИЗПУСКАЙТЕ ОФЕРТАТА – САМО ДНЕС, САМО ЗА ВАС“. Ако искате да се отличите, вложете повече усилия или потърсете професионални дизайнерски и копирайтинг услуги.

 

4. Оригинално предложение

Предлагайте нестандартни промоции. Опитайте томболи, игри, подаръци и безплатна доставка вместо огромни отстъпки. Колкото по-неочаквано, толкова повече привлича вниманието.

 

5. Конкретна аудитория

Дефинирайте по-тясно аудиторията, към която се стремите. Принципът е прост: ако продавате риболовно оборудване, не се опитвайте да таргетирате ловци. Съсредоточете усилията си върху правилните хора. Ако продавате много различни стоки, тогава също е добре да си изберете конкретни една-две категории, за които да рекламирате най-много.

Цялостната маркетингова стратегия е гаранция за дългосрочен успех

Данните от голямото пазаруване през 2018 г. (ADI) показват, че краткотрайните маркетингови трикове водят до покупка само през половината от времето.

Празниците в крайна сметка приключват и работата продължава както преди. За да бъдете наистина успешни, не трябва да разчитате само на манипулационни техники, а да сте автентични, да се подобрявате в работата си, да изграждате връзка на доверие с клиентите и да имате цялостна дългосрочна маркетингова стратегия.