Сезонът на отстъпките: Как да се подготвим за повече продажби
Краят на календарната година е придружен от вълнуващи шопинг преживявания за потребителите. Те започват да се оглеждат за изгодни отстъпки още в началото на месец ноември, чакайки с нетърпение американските „Кибер понеделник“ и „Черен петък“, както и коледните намаления. Клиентите прекарват дълго време, търсейки перфектните подаръци за цялото семейство и изпитват истинско удовлетворение, когато ги открият на изгодна оферта.
През последните години българите харчат близо 2 млрд. покрай празниците и са по-склонни да използват бързи кредити и кредитни карти по това време. Затова не е изненадващо, че периодът ноември – декември е най-силният за търговците откъм продажби.
Всеки собственик на онлайн магазин иска да се възползва от възможно най-много поръчки през този бурен период, но за тази цел трябва да се отличи от конкуренцията.
Възползвайте се от периода максимално
В България потребителите все повече се влияят от глобалните тенденции, що се касае за промоции. Американските търговци се възползват от готовността на потребителите да харчат още от края на месец октомври. При тях празниците започват доста рано с Хелоуин и Денят на благодарността през октомври, като от там нататък магазините набират инерция и засипват хората с отстъпки чак до Нова година.
У нас духът на промоциите също идва още през есента – гардеробът се подменя за студения сезон, а от първия учебен ден не е минало много време. Българският потребител се вълнува от намаления не по-малко, но на него не са му предоставени толкова много възможности. След намаленията покрай започването на училище, по-голямата част от тукашните търговци започват да предлагат отстъпки някъде, когато очакваме падането на първия сняг – към края на ноември. Нашият потенциален клиент, разбира се, разглежда и възможностите за поръчка от чуждестранни онлайн магазини, но едва 35% се осмеляват да направят поръчка.
Не бива да изпускате тези подранили по нашите стандарти потребители и да им дадете възможност да пазаруват. Трябва да се възползвате максимално от периода, който имате до края на годината, за да реализирате продажби.
Подгответе се предварително
Ключов фактор за успех е предварителната подготовка. Отделете време да анализирате поведението на вашите клиенти, за да определите на каква оферта биха се откликнали. Кои са най-продаваните ви стоки? Как реагират на подаръци? Има ли повече поръчки, когато е безплатна доставката? Отделете време през годината да опознаете клиентите си като опитвате различни стратегии, за да разберете най-ефективната, когато дойде време за същинските промоции.
Специално за вас сме подготвили няколко съвета, които ще ви помогнат да продавате повече:
Мислете отвъд представата за отстъпки. 47% от потребителите не искат да плащат за доставка (eCommerce), а 61% изоставят количките си преди поръчка, поради допълнителни разходи (ReadyCloud.com). Предлагайте им безплатна доставка. Друг страхотен вариант е да подарявате по нещо с всяка поръчка тип „3 на цената на 2“ или „подарък при поръчка над 50 лв.“ Тези тактики едновременно ще се харесат на клиентите и ще ви спестят разходи от „зверски“ намаления;
Променяйте стратегията. Ако планирате да започнете от по-рано, както ние ви съветваме, то трябва да сте готови да сменяте тактиката – например през ноември има безплатна доставка и подарък, през декември има намаление на цените. Това се прави с цел да не омръзват промоциите на потребителите, да ги подтикнем към повече покупки и да удовлетворим максимално много очаквания;
Направете преживяването на клиента възможно най-вълнуващо. Вкарайте празничен дух в онлайн магазина си. Разчупете малко дизайна. Предлагайте подаръци изненада. Може да направите томбола с раздаване на малки подаръци – да подарите на един от клиентите си безплатен продукт или ваучер, ако участва в игра под някаква форма (примерни, ако се абонира за бюлетин);
Уведомете последователите си в социалните мрежи за промоциите. Трябва задължително да имате профили в социалните мрежи, които да поддържате активни. Публикувайте информация за отстъпки и подаръци и си отделете бюджет за спонсорирани постове във Facebook и Instagram;
Изберете подходящата платформа. Трябва да сте сигурни, че платформата, която използвате за онлайн магазина си, е надеждна и може да издържи на засилен трафик. Освен това, магазинът ви трябва да има удобен за потребителя дизайн и оптимизиран изглед за мобилно устройство.
ShopMania BIZ има инфраструктура за облачна търговия с 99.9% достъпност, оптимизиран дизайн за SEO, висока гъвкавост, екип специалисти, готови да помогнат и пълно съдействие при преминаване от една платформа към друга.