Нека сме честни! Някои потребители заслужават да влизат в черен списък…
Недоброжелателните клиенти са нещо, с което всеки собственик на бизнес се сблъсква рано или късно, без значение колко е коректен и уважаван. Злоупотреби се случват всеки ден – на пазара, в метрото, в ресторанта… клиенти уж купуват, но не плащат. В дигиталната среда също не е никак трудно да нанесеш вреда, при това почти анонимно и без последствия.
Притежателите на електронен магазин знаят колко неприятно е да се сблъскаш с некоректен клиент и какъв стрес създава един такъв случай. Нормално е да мислите за начини да се предпазите от системни злоупотреби, но как, без да засегнете коректните потребители? Вие заслужавате да работите по-спокойно, но функционалните варианти са наистина ограничени.
Черният списък на ShopMania BIZ е един работещ вариант, който ще ограничи повторни злоупотреби от едни и същи хора във вашия електронен магазин.
Защо да използвам черен списък?
Черният списък ще помогне да се чувствате по-сигурни в работата си, що се отнася до фалшивите потребители.
В определени случаи некоректните клиенти могат да бъдат разпознати още преди да бъде приета поръчката им. Невалиден имейл, неясни адресни данни, латиница, неработещ телефон… При наличието на един или повече предупредителни знаци, в главата на всеки онлайн търговец светва червена лампичка.
Дори и да сте се научили да разпознавате недоброжелателите, понякога вашите умения не са достатъчни, за да ви предпазят. Все някога се появяват измамници, чиито намерения е невъзможно да заподозрете.
Такива „пакости“ най-често се извършват от конкуренти или техни злонамерени близки. Разбира се, съществуват немалко хора, които завиждат, изпитват задоволство и се забавляват с подобни постъпки. Истината е, че хора с лоши намерения има на всеки ъгъл и трябва да сме подготвени за среща с тях.
Когато си изпатим два-три пъти от фалшиви клиенти, започваме да ставаме подозрителни, изнервяме се и това създава излишен стрес, който в голяма степен може да бъде ограничен. За да си спестим главоболието, трябва да има поне някаква цедка, която да ни предпази от системни злоупотреби. Ефективно решение е именно черният списък, който е вградена функционалност на платформата ShopMania BIZ.
Как работи черният списък на ShopMania BIZ?
Черният списък е инструмент, от който всеки търговец, който работи с ShopMania BIZ, може да се възползва. Този инструмент осигурява защита от фалшиви клиенти и спестява притесненията и допълнителната работа, свързани с върнатите поръчки.
Инструментът може да бъде персонализиран, за да отговаря максимално на вашите очаквания и потребности. Чрез него можете да забраните редица действия на клиент, който е постъпил недобросъвестно с поръчката си, за да се предпазите от риска това да се повтори. Можете да забраните регистрация или вход с парола, да възпрепятствате последваща поръчка или просто да го отбележите с особен маркер, който да предизвика вниманието ви при бъдещо взаимодействие.
Списъкът се използва за клиентите, които са поръчали от вас, но отказват да приемат пратката без причина, не вдигат телефон, не известяват по никакъв начин за промяната в намеренията си. Може да вкарате такъв потребител в черния списък по IP адрес, имейл адрес, телефонен номер или IP на неговата държава. Вие преценявате дали съответният човек заслужава място в списъка, но дори впоследствие да промените решението си, винаги може да го премахнете.
Ще намерите приложението в меню Приложения -> Инструменти в админ панела на магазина.