Блогът може да се окаже ключов фактор за успеха на онлайн бизнеса
Искате ли повече посетители и клиенти в онлайн магазина си? Маркетинговата стратегия, която може да се приложи, включва блог - ефективен инструмент за насърчаване на продажбите.
Блогът може да направи бизнеса известен за по-широка аудитория, отколкото ако просто рекламирате във Facebook или с банери.Блогът, като маркетингова стратегия, позволява диалог с посетители и събира много важни мнения. Постига интерактивност и обратна връзка от клиентите. Създава потребителско-генериано съдържание (user-generated content), което може да отключи по-добър рейтинг и значително повече посещения от търсачките.
- Предимства та на поддържането на блог
- Как точно да се подходи
- Какво да не правим в блога
- Как да се насърчи блога
Предимства та на поддържането на блог
- Показват се потребителите, които съществуват.Понякога посетителите искат да съберат най-много информация, преди да се свържат с търговеца и един блог може да помогне да се изгради благоприятен бизнес-образ. Затова не се колебайте да създадете блог, за да покажете, че има истински човек зад кормилото на онлайн магазина, който добре разбира от работата си.
- По-добро индексиране в търсачките.Използвайте ключови думи, описания и съответно URL адреси и ще видите, че това е един много лесен за използване инструмент за вашия уеб сайт да се индексира лесно от търсачките.
- Той помага за изграждане на дългосрочни взаимоотношения с клиентите, като им дава източник на информация, която да следят последователно и може да гарантира лоялност.
- Той дава пространство за партньори.Блогът може да стане виртуално пространство за насърчаване на медийни и стратегически партньори, с които имате сключен сътрудничество. Блогът може да се превърне в медиен канал, от който да се извличат допълнителни изгоди.
- Може да се спечели допълнителен лен от блога.Един допълнителен източник на доходи онлайн. Просто се присъединете към някоя програма за сътрудници (афилейти), поставете реклама в блога си и печелете комисионна.
Как точно да се подходи
Създаване на стратегия
Преди да започнете работа в блога, е добре да си помислите какво искате да постигнете, какъв тип съдържание е нужно, за да се постигнат желаните резултати. Искате ли да публикувате новини, забавни снимки или уроци на потребителите? Напишете всичко на един лист и направете планза спазване на редакционна линия.
Дайте подходящо съдържание
Каквито и усилия да влагате в насърчаване на блога нищо няма да се получи, ако посетителите не намерят необходимата информация. Планирайте списък с теми за писане, комуникирайте с тях през блога. Ако има извънредни новини за продукти на пазара, иновации в областта или в Интернет побързайте да пишете за тях, докато са горещи.
Бъд ете постоянн и
Ако искате читателите да следват вашия блог през цялото време, поддържайте стабилен темп на публикуване на статии. Независимо дали искате веднъж или няколко пъти дневно, или само два пъти седмично, избягвайте дълги периоди на почивка между мнения.
Структурирано съдържание
Статиите, които публикувате в блога, трябва да бъдат лесни за четене, защото времето, прекарано онлайн обикновено е кратко. Ако текстът в страницата не лесен за четене, потребителят може да напусне сайта оставайки без търпение.
За да се избегне този проблем, разделяйте текста на глави, добавяйте малки заглавия, подчертават важните части от текста с удебелен шрифт. Използвайте италик за цитати и вътрешни препратки, които помагат за по-доброто индексиране от търсачките.
Д иалог с читателите
Коментарите създават идеалната среда да за интерактивен блог, където посетителите могат да изложат становищата си публично. Вижте коментари като силен социален елемент включващ потребители в разговори за теми, които ги интересуват. Поради тази причина, те ще искат да следват отговорите на други хора, участващи в дискусията и така да генерират повече трафик към вашия блог.
В допълнение, коментарите моюгат да съдържат препатки и търсачките да ги счетат за полезни. За съжаление има хора които спамят или са изкушени да използват коментарите за спам линкове, затова е добре коментарите да минават през одобрение преди да бъдат публикувани.
Какво да не правим в блога
- Да не се добавят прекалено много реклами. Блогът е инструмент, който помага да се рекламират продукти, както и партньори. Не е целесъобразно да го претъпквате с търговска информация, защото няма да отговаря на потребителските очаквания.
- Да не се правят граматически грешки.Винаги да се спазва едно просто правило на писане: не пиша с лоша граматика. Преди публикуването на текст най-добре да се вземе кратка почивка, да се огледа отново и да се поправи където трябва.
Как да се насърчи блога
За да привлечете повече посетители към вашия блог е препоръчително да използвате някои прости методи за насърчаване, които разбира се могат да се приложат на практика и във вашия виртуален магазин. Ето списък на най-често срещаните методи на промоция:
- социалките, разбира се;
- директории, портали и онлайн общности, посветени на блогъри;
- медийно партньорство;
- бюлетини и други електронни писма, които изпращате до абонати и клиенти;
- препратка в подписа, който използвате за комуникация с клиенти и партньори;
- изписване на адреса на блога във визитките ви.
Ако желаете да използвате блог във вашия онлайн магазин в ShopMania BIZ, е добре да имате собствен домейн. Така блогът може да бъде активиран в поддомейн.
Пишете на biz@shopmania.bg, ако желаете да използвате блог във вашия магазин.