Как да използваме Instagram с търговска цел т.е. да продаваме повече чрез Instagram
Instagram, както знаем, е платформа с предимно визуално съдържание, а това може да се използва за реклама на продуктите ви.
Скорошно изследване показва, че 78% от онлайн купувачите са били убедени в качествата на даден продукт от информация в социалните мрежи, а причината за това е близостта и директната комуникация между продавача и клиента.
Защо Instagram е важен за е-търговията?
Някои считат, че Instagram няма силно присъствие сред българските потребители. Разбира се, това не е точно така. От 2010 до днес Instagram достигна общо над 500 милиона потребители, от които 300 милиона са активни ежедневно. Разликата с останалите социалки е, че тази е главно с визуални материали – снимки и видео материали, а филтри помагат за създаване на прости и хубави изображения като за в рамка.
Защо това да е важен канал за рекламиране на онлайн магазин? Защото не е важен само броят на потребители, важно е и тяхното качество, тип.
Според същите проучвания 70% от Instagram потребителите са търсили в социалната мрежа съдържание за поне една марка, а 63% следят поне една марка. Потребителите обичат марките с Instagram присъствие.Нека видим как да направим нашите реклами в Instagram привлекателни за купувачите. Ето някои правила.
1. Пазете семплост и добър вкус в профила
Първите неща, които вижда потребителят в профила, са най-важни. Фото материали, видео и обща профилна информация/изображения могат да го привлекат или отблъснат, така че е добре да се спазват някои прости правила.
Хубаво е да има разнообразие в съдържанието и трябва непрестанно да търсите идеи или смесици от съдържания, които да са свързани с предлаганите от вас продукт.
Снимките трябва да изглеждат добре, бъдете максимално креативни и интересни.
2. Представяйте продуктите си с реални снимки
Друг важен аспект е снимките да са възможно най-истински и да показват продуктите в конкретни ситуации/фон. Ако например продавате обувки, не представяйте снимките на обувките от магазин – просто чифт обувки на бял фон, а се опитайте да ги вкарате в някакъв контекст, в някакво събитие и динамика. Може би дори снимка от клиент или нещо друго, което да вкара продукта в нестандартна и интересна ситуация.
Снимките могат да бъдат и от телефон, но е важно да добавите ефекта, който допринася за интереса на потребиля в Instagram. Използвайте въображението си и за кратки видеа.
3. Оптимизирайте препратката в биографията си
Както сигурно сте забелязали в Instagram не могат да се използват препратки с описания в снимките. Повечето постове ще бъдат “Link in bio”. Добрата оптимизация на препратката означава приобщаване на по-голяма аудитория и по-добра комуникация с феновете.
Допълнително приложение може да генерира препратка, която да заведе потребителите направо в страницата на магазина ви за поръчка на продукта.
Друг начин на оптимизиране на препратки в биото е да са създадени с bit.ly така, че да виждате колко потребители са кликнали на тях.
4. Създавайте промоции в Instagram
Според друго проучване от 2015, 41% от Instagram потребителите следят любимата си марка, за да се възползват от промоции или подаръци, които се предлагат от нея. Можете да опитате с подобна кампания. Можете да раздавате купони за намаление или да правите други промоции от каталога ви.
5. Работете с инфлуенсери в Instagram
Един от лесните и широко използван вече начини за масова комуникация с потребителите е използването на инфлуенсери, които имат голям брой последователи и силно влияние сред тях.
Трябва да намерите най-подходящите. В друга тема ще засегнем и ще посочим някои организации, които се занимават с намирането на инфлуенсери. Те могат да засилят неимоверно много продажбите ви : известни личности, блогъри, влогъри, фотографи, актьори…
Instagram предлага добри възможности стига да подберете правилната стратегия. Ако имате собствена марка продукти, но тя е непозната сред широката аудитория, опитайте все пак да използвате Instagram. Ще се учудите колко българи използват мрежата. А ако се стараете да продавате и в чужбина, профилът ви в Instagram е направо задължителен. Оттам ще идват голяма част от продажбите.
Още нещо важно.. намерете си добър фотограф. Талантлив. Ако се свържете с екипа на MerchantPro можем евентуално да ви насочим към някой добър фотограф, специализирал се в продуктовата фотография.
Пишете ни.