Как да увеличите броя на положителните отзиви за вашия онлайн магазин
Без значение колко добри са описанията на продуктите и колко са добри снимките, социалното доказателство, създадено от други хора, с които се идентифицират посетителите на уебсайта - остава най-добрият "агент по продажбите".
Статистиката потвърждава този аспект, както можете да видите по-долу:
Защо да приемате важността на прегледите сериозно
-
93% от потребителите четат отзиви, преди да направят онлайн покупка
-
94% от потребителите избягват да купуват от компании с отрицателни отзиви
-
От друга страна, изключително положителните отзиви създават подозрение и повечето посетители ги смятат за фалшиви (счита се, че най-добрите резултати са между 4,2 и 4,5 звезди от 5)
-
Купувачите са готови да похарчат до 31% повече , ако дадена компания има добри отзиви.
Най-общо казано повече отзиви помагат да се увеличат приходите и средната стойност на поръчките. Важно е обаче и тяхното качество.
Препоръки за още положителни отзиви в магазина
Дайте на клиентите причини да оставят добри отзиви
Качеството на продуктите определено е най-важният аспект, но има и други фактори, които влияят на броя отзиви. Например:
- бърза доставка
- благодарствени бележки
- малки изненадващи подаръци, добавени към пакета
- множество опции за плащане и много други
Всичко това допринася за незабравимо пазаруване и увеличава вероятността потребителите да искат да го споделят с други хора.
Напомняйте на купувачите да оставят своевременни отзиви
Важно е да напомняте на купувачите да оставят отзиви. Това може да го направите чрез имейл и/или SMS, като ги помолите да споделят опита си с други посетители на вашия магазин.
Изберете внимателно момента, когато изпращате този имейл: в зависимост от вида на продуктите, които продавате, купувачите ще се нуждаят от повече или по-малко време, за да добият представа какво са закупили.
Опростете процеса възможно най-много
Не всеки иска да пише цели абзаци за наскоро закупен продукт. За да увеличите бързо броя на отзивите, можете да ги изпращате под формата на кратки анкети, които измерват различни аспекти като:
- степента на удовлетвореност
- процеса на доставка
- качеството на продукта и др.
Приемайте прегледи на множество платформи
Отзивите, оставени на вашия уебсайт, са важни за SEO и за последната част от изпълнението на покупките, в смисъл на убеждаване на потребителите, които все още имат съмнения в последния момент.
Отзивите на други платформи обаче са важни за привличането на нови купувачи. Facebook е една от най-известните такива платформи, така че насърчавайте своите купувачи да изразяват мнението си и там. Особено ако притежавате и физически магазин!
Предлагане на малки награди
Имейл със заглавие: „Кажете ни вашето мнение за [име на продукт] и ние ще ви дадем 10% отстъпка за следващата ви поръчка“ може да направи чудеса.
Внимание обаче! Предлагайте такива награди само за отзиви, оставени на вашия сайт. Някои платформи изрично забраняват даването на награди в замяна на отзиви.
Управлението на прегледите е също толкова важно, колкото и събирането им
Ако в магазина вече има отзиви, време е те да се задействат.
Дори 10 отзива могат да увеличат продажбите, ако бъдат рекламирани правилно. Ето няколко идеи:
-
Импортирайте отзиви от други платформи (Facebook или Google) към вашия уебсайт.
-
Избройте ги на сайта в низходящ хронологичен ред, така че посетителите винаги да имат достъп до най-новите отзиви.
-
Показвайте ги на видими места в продуктовите страници или дори на началната страница – както тези за конкретни продукти, така и общите, касаещи магазина.
Благодарение на платформата MerchantPro са необходими само няколко щраквания, за да започнете да събирате обратна връзка от купувачите, но също така и да изпратите напомняния по имейл или да управлявате вече получените отзиви.
Готови ли сте да съберете възможно най-много положителни мнения за вашия магазин и продуктите, които продавате? Перфектно! Ако срещнете затруднения в този процес, нашите колеги от Центъра за поддръжка на клиенти са на ваше разположение с решения, които да ви помогнат да увеличите продажбите си!