Силата на цветовете в логото

Разбирането на психологията на цветовете в създаването на лого е много важен аспект, който трябва да се има предвид. Човешкият ум е много по-възприемчив при визуални и цветови стимули, отколкото сме си представяли. Често цветът на логото е по-важен от формата на самото лого.

Цветът е невербална форма на комуникация, използвана в логото и предлага подсъзнателно съобщение. Най-важното при избора на цвета за лого е да привлече вниманието, да бъде лесно да се помни и да убеди клиента да направи покупка.

Ето защо дизайнерите трябва да разберат силата на цветовете, използвани в логото или изображение на марката, защото те работят на ниво съзнание и подсъзнание.

Ecommerce

Какво е влиянието на всеки цвят, положен на подходящо място… вижте по-долу:

Червено
Това е силен цвят, динамика, която може да увеличи страстта, възбужда емоциите и стимулира хората да поемат рискове. Установено е, че червено повишава апетита и често се използва за лога на ресторанти и хранителни вериги.

Синьо
Това е един от най-използваните цветове в лога. Синьото е свързано с професионализъм, почтеност, сериозност, спокойствие и насърчава комуникацията. Синьото е свързано с успех и власт и често се използва от финансови институции. Това е цветът на небето и морето. Той успокоява сетивата и стимулира чувството на увереност и целенасоченост.

Оранжево
Това е цвят свързан с топлината, слънцето, огъня. Цвят, който те кара да мислиш за иновации и модерно мислене. Способства за енергия, баланс. това е цветът на представляват младежта и достъпността.

Зелено
Използва се от фирми, когато искат да подчертаят естествената си страна, биологични продукти, здраве. Цветът може да даде едно докосване на свежест, а марката може да е свързана и с финансови продукти.

Жълто
Цветът показва приятелството, слънце, топлина, енергия, щастие. Той може да стимулира чувството на оптимизъм и надежда, и насърчава комуникацията. Цветът се използва и за предупреждение също.

Лилаво
Това е цвят, който те кара да мислиш за мистерия, лукс, духовност и благородство. Той отдавна е свързан с църквата, която представлява мъдрост и достойнство. Използва се много в политиката, подходящ е за продукти против стареене.

Черно
Това е цвят, който може да има много значения. Може да символизира нещо скрито, тайно, неизвестно, но може да се възприема като усещане за изисканост, независимост и власт. От психологическа гледна точна черното създава бариера пред външния свят, което дава комфорт и предпазва емоциите и чувствата, докато се крият уязвимости. Черното усвоява всички цветове, но е и липсата на светлина. То означава сила и компетентност и включва самоконтрол, независимост и власт.

Ecommerce

За онлайн магазина логото е видимо и е близо до купувача. Важно е да съдържа някаква част от цветовата палитра на сайта и рекламните материали.

Изборът цветове за лого може да бъде труден, затова първо определете точното послание, което да се предаде чрез този цвят. Използвайте цветове по професионален начин, за да може да бъде от полза за вашия имидж.