Стратегии за увеличаване на продажбите през 2023
Индустрията на електронната търговия непрекъснато се развива. 2023 обаче ще бъде различна от 2022, затова сме подготвили различни стратегии за увеличаване на продажбите в онлайн магазина.
Номер 1: Качествени визуални материали (ВИДЕА)
Без значение какво продава уебсайтът, той трябва да съдържа максимално много информация. Всички сме минали през това…харесваме даден продукт, но не сме сигурни, че това, което виждаме на сайта, е точно това, което ще получим. Следователно, сайтът губи клиенти.
3D изображенията и изображенията с подробности за продукта са много важни, защото помагат на потенциалните купувачи да разберат как трябва да се използват продуктите и особено дали са подходящи за тях.
Само че това вече не е достатъчно. Потребителите изискват повече! Хубаво е да се заложи на 360-градусови изображения и видеа, които позволяват на потенциалните купувачи да видят продукта от всички ъгли.
Едни от най-големите онлайн платформи за покупко-продажба (Amazon. Etsy, eBay), мотивират търговците и продавачите да прикачват именно видео съдържание. Добавянето на видеоклипове към магазина наистина може да увеличи шансовете ви за успех.
Според проучване на Etsy 73% от хората предпочитат да гледат кратък видеоклип, за да научат повече за продукта или услугата. И 88% от хората гледали видеоклипа са били убедени да закупят продукта или услугата, точко заради видеоклипа.
Номер 2: Плащане с кредитна карта без напускане на сайта
Поради нарастващия брой проблеми със сигурността онлайн, хората които осъзнават важността на защитата на личните си данни нараства значително. Поради тази причина страница за плащане, хоствана изцяло в магазина е едно много добро решение.
Някои от главните предимства на плащането с карта без потребителят да се пренасочва към страница на платежен портал са:
- скоростта на зареждане;
- преживяването, което се предоставя по време на пазаруване (не се асоциира с други брандове, освен с този на онлайн магазина) и следователно броя на изоставените количките пада значително, а процентът на реализираните поръчки се увеличава.
Ако искате да разберете повече, може да прочетете тази статия: Как помага страница за плащане, хоствана изцяло в магазина?
Номер 3: Експанзия на близки пазари
Една стратегия, която не е актуална единствено през 2023, но вероятно ще бъде актуална и занапред.
Близките ни пазари, особено ако говорим за страни от ЕС (Румъния и Гърция), предлагат особено добра алтернатива за повишаване на клиентелата и оборота. Наглед навлизането на близък чужд пазар не е толкова трудно. Трябва ни:
- превод на продуктовия каталог на съответния език;
- намиране на спедиторска или куриерска фирма, за доставка на поръчките (всички работят на близките пазари);
- добавяне на нов език в онлайн магазин + домейн към него и някои допълнителни настройки (за доставка, за плащане).
Но макар навлизането на близък чужд пазар да изглежда лесно и евтино, има редица други подробности, които могат да затруднят всеки предприемач:
- осигуряване на клиентска поддръжка на съответния език (поне по имейл);
- превод и издаване на съпровождащи документи - гаранции, проформи, инвойси..
- наcтройване, превод и следене на маркетинг кампании за новите пазари..
Да не говорим, че има особености при чуждите пазари, към които обикновено трябва да се пригодим - конкуренция, местни традиции при онлайн поръчки или използване на продуктите, разлики в законодателството и др.
Независимо от трудностите обаче, навлизането на нов пазар с цел повишаване на продажбите е вероятно най-добрата възможност, а екипът на MerchantPro винаги ще помогне в техническо отношение.
Това беше и днешната статия. Надяваме се сме били полезни! За повече подробности не се колебайте да се свържете с нас в Центъра за поддръжка на клиенти.