Как да продаваме онлайн? 3 предпоставки за успешна маркетинг стратегия на магазин за дрехи

Мечтаете да стартирате собствен бизнес в областта на онлайн търговията? Блог поредицата на MerchantPro „Как да продаваме онлайн?“ ще ви подготви за успешен старт с приложими бизнес и маркетинг съвети. Ще разглеждаме примери за проспериращи бизнеси в сферата на модата, спорта, електротехниката, електрониката, стоките за дома и други.

У нас 76.4% от продажбите онлайн се полагат на магазини за модни и спортни стоки. В настоящата статия ще ви разкрием работещи маркетинг стратегии за повече продажби, директно от кухнята на експертите в търговията с дрехи.

1. Заложете основно на маркетинг в социалните мрежи

45% от населението използва социални мрежи в ежедневието си (Statista, 2019). Практиката показва, че магазините за дрехи и спортни стоки инвестират най-много във Facebook и Instagram. Вниманието на потребителите е ограничено до 136 минути на ден, затова се оборудвайте с креативна енергия, аналитично мислене и постоянство.

Ecommerce

Съдържание, което ангажира в Instagram

Facebook има редица силни страни: повече видимост за търсачките, възможност за рейтинг и отзиви, по-лесна комуникация между клиент и бизнес. Успешните модни брандове правилно се насочват към Facebook, но влагат повече усилия в поддръжката на Instagram профил. Nike е лидер в Instagram със 101 млн. последователи, но почти се е отказал от поддръжката на Facebook страница.

Едно от предимствата на Instagram е високата ангажираност с визуално-ориентираното съдържание. Друг фактор е преобладаващото поколение – милениали.

Lululemon Athletica

@lululemon

Lululemon е канадски производител на йога дрехи с 3.1 млн. последователи в Instagram. Идеята зад съдържанието им в социалните мрежи е много сходна на тази на Nike. Слоганът на Lululemon може да не е Just do it , но публикациите им вдъхновяват хората да бъдат активни. Избрахме този пример, тъй като добре очертава няколко водещи трендове.

Стратегията на марката комбинира силно визуално послание, инфлуенс маркетинг и съдържание, генерирано от потребителите (UGC).

Компанията си има собствен хаштаг #thesweatlife, който позволява на Lululemon по-лесно достига до публикациите от потребители. Собственият хаштаг е ключов елемент от стратегията за UGC.

Ще забележите, че видеоклиповете са предпочитан формат от Lululemon. Спонсорираните клипове в Instagram получават 3 пъти повече коментари от спонсорираните снимки. А когато става въпрос за спортни дрехи или обувки, няма по-добър начин да покажеш действие.

Ярък пример за компания, която използва видео публикации, е Vans (@vans с 18.1 млн. последователи). Техните клипове най-често показват скейтбордисти и велосипедисти с Vans кецове, както и сноубордисти с обувки Vans Surf.

За снимки:

https://www.instagram.com/lululemon/?hl=bg

https://www.instagram.com/vans/?hl=bg

Fashion Nova

@fashionnova

Fashion Nova е международен магазин за дрехи, създаден през 2014, който оперира изцяло онлайн. Основният му профил в Instagram има 17.3 млн. последователи. Брандът управлява два допълнителни акаунта – линия мъжки дрехи и колекция голям размер дамски дрехи.

Съдържанието им не се различава от това на средностатистическия бизнес – фотографии на дрехи с липса на визуална концепция и почти несъществуващо описание. Въпреки това, през 2018 Fashion Nova вече печели 484.9 млн. долара от продажби.

Успехът им не се дължи нито на качеството на дрехите им, нито на публикациите им в Instagram. Брандът разчита на инфлуенс маркетинг за популяризиране на името си. Fashion Nova работи както със световноизвестни личности като Kylie Jenner, Kim Kardashian и Cardi B, както и с над 60 по-малко популярни имена, разположени в различни държави и континенти.

Макар да съществуват и по-емблематични брандове в това отношение, Fashion Nova са фокусирани върху историите в Instagram. 60% от милениалите гледат и публикуват story-та (VidMob). 36% от брандовете използват истории, за да промотират продуктите си (Klear). Историите предоставят неограничени възможности – може да споделяте публикации на други потребители, да качвате кратко видео и снимки с гифове, да прилагате линкове към продукти и външни страници, както и да запазвате всичко това към акценти в горната част на профила си.

ЗА СНИМКИ:

https://www.fashionnova.com/pages/ambassadors

https://www.instagram.com/fashionnova/

2. Оставете на заден план имейл маркетинга

Преориентирайте стратегията си, ако планирате голяма инвестиция в имейл маркетинг. За съжаление, текстовите послания не са определящи при модните бизнеси.

Имейл маркетингът не е съвсем безполезен, но почти се изчерпва с имейли за промоции, нови колекции, томболи или игри.

3. Грабнете възможностите за офлайн реклама

Има ли смисъл да влагате усилия в срещи с фенове, благотворителни инициативи и други офлайн събития? Да, защото участието в различни мероприятия събира на едно място хора с подобни интереси и спомага за формирането на фен общност около бранда.

Отново ще разгледаме примера на Lululemon. Тъй като думите (или снимките) не са достатъчни за целите на марката, тя подкрепя събития и инициативи, свързани с физическото и психическото здраве. Марката спонсорира The MAKERS Conference (https://www.themakersconference.com/) и организира годишния маратон SeaWheeze.

Gymshark (@gymshark), магазин за спортни дрехи, предлага стоките си предимно онлайн. С малки изключения. Марката със седалище в Англия организира пътуващ магазин (pop-up store) на различни локации в Европа и Америка.

Ето как можете да съберете на едно място своите фенове:

  • Участие в тематични базари;
  • Пътуващ магазин;
  • Благотворителни дейности (напр. масово даряване на дрехи);
  • Подкрепа на каузи в интерес на бизнеса;
  • Участие в лекции на събития по теми, свързани с бизнеса или модата.

Ако сте стигнали до края – надяваме се информацията да ви е била полезна. Ще се радваме да ни подкрепите като споделите тази статия, за да помогнете тя да достигне и до други предприемачи.