Внимавайте с чувството за хумор в социалните мрежи
Начинът, по който дадена марка взаимодейства със своите клиенти, се отразява най-добре в социалните мрежи. Възприемането на дадена компания, марка или услуга от страна на клиентите често се влияе положително или отрицателно от типа хумор, който показва в социалните медийни комуникации.
Специалистите обаче обръщат внимание на факта, че хуморът може да се възприема като липса на сериозност на марката. Също, изключително много трябва да се внимава с публикуването на вицове. Вицовете са нож с две остриета, защото обикновено осмиват някаква група хора (всеки би се сетил за вицове за блондинки, полицаи, пожарникари, тийнейджъри и куп други групи от хора), които понякога напълно закономерно могат да се засегнат. Така бихте изгубили цели групи клиенти.
Скорошно проучване показва, че почти три четвърти от клиентите искат марките да ги забавляват в социални мрежи. Повечето клиенти смятат, че е важно марката да е честна (86%), приятелски настроена (83%) и социална (78%) в комуникацията си към клиентите. Според същото проучване най-популярните канали за комуникация, с които една марка може да изгради позитивен образ в очите на клиентите, са: Facebook – 83%, YouTube – 48%, Twitter – 40% и Instagram – 35%.
Вижданията за популярността на марката според използвания комуникационен канал варират в зависимост от възрастта на клиентите. Поколението на родените след 2000 г. използват повече Twitter, Instagram и Snapchat. Facebook остава най-популярната платформа за всички възрасти. Изразът на политически мнения от страна на дадена компания обикновено се възприема като голяма грешка от клиентите, като 71% от участниците в проучването твърдят, че се притесняват за марки, които изказват политически мнения.
Също толкова непопулярни са и марките, които използват елементите на жаргона, за да изглеждат модерни, особено сред 40-годишното население.
И накрая, проучването показва, че слабото присъствие в социалните медии далеч не е достатъчно. Почти една четвърт от респондентите (23%) казват, че дори няма да помислят да купят продукт на фирмата, която има слабо или непонятно присъствие в социалните мрежи.
Така че, ако искате да превърнете феновете си в Facebook, Instagram или Twitter в клиенти, най-добре е да общувате по-директно, забавно и творчески с тях, предлагайки атрактивни промоции и образователно съдържание.
83% от клиентите смятат, че е “готино”, когато дадена фирма отговаря на въпросите на феновете по социалните мрежи, а 68% оценяват положителни когато една марка е пряко замесена в спор.
Като заключение : включете хумора в разговорите си с клиентите в социалните мрежи и вижте какви отзиви получавате от аудиторията. Ако са положителни, можете да продължите, но трябва да внимавате коя е вашата целева аудитория, защото можете да преминете някаква граница.
Подробните резултати от проучването на Sprout Social могат да бъдат намерени в този доклад.