Грешки при проектиране на мета заглавията на страниците в онлайн магазина

Създаването на неповторими заглавия е част от цялостната SEO оптимизация на даден уеб сайт. Мета заглавията могат да бъдат изключително трудни и досадни за писане, но ако държите вашият сайт да се впише в най-високите резултатите на Google, при търсене, то наистина трябва да се постараете всяка важна страница да има уникално мета заглавие. Мета описанието помага не само да изведете определени страници на челните позиции в резултатите от търсенето, но също така помагат на потребителите бързо да разберат върху коя страница си струва да щракнат.

С други думи, едно добре написано мета заглавие може да донесе както видимост, така и конверсии, но да не се забравя, че трябва да е разбираемо, описателно и съдържащо най-важното за съдържанието, побрано в около 70 символа.

Важни неща при писането на мета описания

Всеки оптимизатор има свой собствен подход при писането на заглавия, но има някои основни правила, към които се придържа при писането на такъв тип заглавия.

дължина до 70 символа позициониране на ключовите думи (най-важната дума в началото) краткост на ключовите фрази релевантност към съдържанието на страниците

Какво представляват мета заглавията?

На кратко, мета заглавията са HTML елементи, които определят заглавието на уеб страница. Потребителите имат възможността да щракнат върху това заглавие и то играе ролята на визитна картичка за вашия магазин. Повечето пъти потребителите, които не познават бизнеса ви, първо ще прочетът това заглавие и едва след това вашия сайт или профилите в социалните медии. Поради това е важно да не се пренебрегват мета заглавията.

Как се добавя мета заглавие?

Ecommerce

Мета-заглавията за повечето страници се създават автоматично магазина в MerchantPro по шаблон, който може да се редактира като променлива в секция Уебсайт -> Елементи за редактиране. Макар че са шаблонни, автоматичните мета описания са уникални за всяка страница. Освен това, към всяка страница може да се вписва друго мета описание - извън шаблона. Така или иначе резултатът е един и същ и в source кода на страницата се появява заглавието в head тага по следния начин:

<head>
<title>Вашето заглавие</title>
</head>

Случвало ли ви се е да напишете мета заглавие и след това да откриете, че то се появява по различен начин в резултатите от търсенето в Google? Е, това е така, защото Google се опитва да осигури възможно най-доброто изживяване за своите потребители. Често автоматично пренаписаните заглавия са по-малко привлекателни от оригиналните или дори са намалени в SEO стойността. Важно е обаче да следвате указанията на Google и не забравяйте, че добро клиентско изживяване на Google означава добро изживяване и за вашите посетители.

Грешки, които трябва да се избягват при писане на мета заглавия

Както бе споменато по-горе, мета заглавията се създават автоматично в платформата MerchantPro. Описанията и заглавията на страниците могат да бъдат редактирани с редакция на променливите: meta_description_product и meta_title_product (за продукти). Така може да се управлява изгледа в резултатите в търсачките. И така, ето най-често срещаните грешки, които трябва да се избягват, когато се пишат тези мета заглавия:

1. Не се добавят ключови думи в началото на заглавието

Една от целите на мета заглавията е да помогнат на потребителите да разберат съдържанието на страницата с един поглед. Например, ако вашият онлайн магазин продава сандали, може да се напише „Кожени сандали, произведени в България | "Името на Вашият магазин . "

2. Създават се твърде дълги заглавия

Повечето редакции, направени от Google, се извършват, защото заглавията са твърде дълги и надвишават броя на пикселите (600 пиксела), които могат да се видят в страниците с резултати от търсенето. Ако заглавието е по-малко от 60 знака, има вероятност то да бъде редактирано от Google. Вместо това всичко, което надвишава тази стойност, просто ще бъде съкратено.

3. Добавят се твърде много ключови думи

Важно е продуктът да е ясно отразен в мета заглавието от самото начало. Но също толкова важно е да не се прекалява с ключовите думи. Избягвайте заглавия като: „Кожени сандали | Отстъпки за дамски обувки | Обувки втора употреба”.

4. Преувеличаване

Всички искаме да съобщаваме качеството на нашите продукти възможно най-често. Но не забравяйте, че мета заглавията трябва да са информативни на първо място.

Заглавие което може би Google би редактирал е „Най-здравите ОБУВКИ | СУПЕР качествени обувки”. Вместо това може да се ползва нещо като „Висококачествени обувки на правилните цени“. Имайте предвид обаче, че твърде простите мета заглавия, с една-две думи, няма да помогнат по отношение на класирането или кликванията. Например заглавия като „Цветя“ , „Обувки“ , „Автомобилни части“ са твърде общи и обикновено не могат да отразяват текста на страницата.

Ecommerce

Заключение

Често правилата и препоръките на Google изглеждат ограничаващи и неудобни. Но е важно да се запомни, че Google има същата цел като вашата, а именно да осигури възможно най-доброто потребителско изживяване на клиентите. Освен това Google разполага с безкрайно голяма база данни. Съответно препоръчваме да прилагате политиките на Google не само за да получите предимства за SEO, но и за да подобряване потребителското изживяване.