Как да продаваме хранителни продукти онлайн
Онлайн продажбите на хранителни продукти и напитки се взривиха по време на пандемията, но възходящата тенденция определено не е приключила все още. Скорошен доклад показва, че до 2025 г. онлайн продажбите ще представляват близо 20% от общите продажби на храни и напитки. Това означава, че сегментът на храните и напитките в електронната търговия ще има 10 пъти по-висок пазарен дял в сравнение с 2016 г!
Тази категория хранителни продукти включва както обичайните покупки на храни, доставени от супермаркети или центрове за съхранение, така и подаръци, първокласни или гурме храни и напитки, екзотични продукти, готвена храна (готова за консумация), различни хранителни стоки от България или чужбина.
Накратко, всичко, което може да се яде или пие, може да се продава онлайн. Като започнем от алкохолни напитки и стигнем до захарни изделия или риба.
Както вече е станало ясно в тази статия продължаваме с ръководство за продажба на хранителни продукти онлайн. Затова нека започваме!
Стъпка 1: Идентифицирайте диференциращ фактор
Разрастващият се онлайн пазар идва с много конкуренция. Затова се нуждаете от диференциращ фактор, който може да бъде свързан с продуктите, които продавате:
Например: Международни хранителни продукти, специфични за дадена държава. Гръцките и италианските продукти са доста популярни сред много потребители и има много конкуренция. Корейските и азиатските продукти бързо следват. Можете да изберете една от тези култури и да предложите различна гама от продукти на своите клиенти.
Други предложения:
- Гурме продукти за подаръци
- Луксозни храни и напитки
- Хранителни продукти, приготвени от вас(готвени храни, тестени или сладкарски изделия)
- Нови и/или екзотични храни
Можете да изберете една посока от горните или да комбинирате няколко от тях.
Ако решите да влезете във вече претъпкан сегмент, можете да се разграничите, като използвате други фактори:
- Да продавате продукти значително по-евтини или по-скъпи от тези на вашите конкуренти, за да привлечете друг сегмент от потребители;
- Изключително бърза доставка във вашия град;
- Съпътстващи услуги:
-възможност за персонализиране на пакетите (идеални за подаръци)
-съвети по ваш избор
-рецепти, изпратени заедно с поръчаните продукти (особено в случай на екзотични или по-малко известни хранителни продукти) и т.н.
Стъпка 2: Създайте онлайн магазин възможно най-бързо
Продажбата на хранителни продукти онлайн е изключително динамичен сегмент. Вече има много големи играчи на пазара, със също толкова големи бюджети. Ако имате печеливша идея, важно е да я реализирате възможно най-скоро.
За да създадете онлайн магазин, можете да започнете от нулата: можете да наемете компания, която да напише целия код за платформата и да направи всички необходими интеграции. Този подход има предимството, че платформата ще бъде точно такава, каквато я искате, но операцията може да отнеме много време. Освен това първоначалната инвестиция ще бъде много висока.
Алтернативата е, разбира се, цялостна SaaS платформа за електронна търговия като MerchantPro, която можете да използвате, за да реализирате вашата бизнес идея без големи инвестиции и като плащате месечен абонамент в зависимост от размера и перспективите на бизнеса. В MerchantPro имате всичко необходимо, за да стартирате онлайн магазин. Без значение какво ще продавате!
Стъпка 3: Определете подробностите за доставките
След като сте избрали нишата, върху която искате да се съсредоточите, е време да потърсите доставчици и да финализирате бизнес модела: директни продажби или дропшипинг продажби ?
Какъвто и да е вашият избор, ще имате нужда от доставчици, на които можете да разчитате. Независимо дали работите с доставчици от България или извън нея, уверете се, че те могат да ви осигурят наличностите, от които се нуждаете, и че могат да доставят навреме.
Стъпка 4: Подгответе предварителното издание
Почти сме готови: вече имате добре изградена ниша, онлайн магазин, който работи безупречно и надеждни доставчици. Просто имате нужда от клиенти.
За да сте сигурни, че ще получавате поръчки от първия ден, създайте кампании преди стартиране. Вашата цел през този период е да привлечете вниманието, да събудите любопитство и да изградите общност за вашата марка, преди да я стартирате.
Стъпка 5: Направете купувачите лоялни от първия ден
Знаем, че изкушението е да се съсредоточите върху привличането на нови купувачи в месеците след старта и е добре, ако го направите! Въпреки това е важно да се съсредоточите върху лоялността на съществуващите клиенти (независимо от техния брой).
В MerchantPro имате множество инструменти за лоялност, които можете да активирате с няколко кликвания. Можете да предлагате точки за лоялност, можете да прилагате отстъпки за определени групи клиенти, можете да предлагате отстъпки за комбинирани продукти и т.н.
Ако се нуждаете от повече помощ при отварянето на вашия магазин за хранителни стоки, ние сме тук, за да ви помогнем! При нужда може да се свържете с нас през Центъра за поддръжка на клиенти или на този номер: 0889943377.