Персонализирана електронна търговия: ключът към растежа на онлайн магазините през 2024 г

В онлайн магазините може да се види голямо предимство пред традиционните търговски обекти - възможността за персонализация на офертите според предпочитанията на клиентите е едно от предимствата. В един класическите магазин рафтовете изглеждат еднакви за всички клиенти, а продуктите, които се предлагат в зоната на касата, са еднакви за всеки, който минава.

Обратно, в онлайн магазините - може да се персонализира почти всичко и може да се създадат "рафтове", които са насочени към индивидуалните предпочитания на всеки клиент или клиентска група.

В онлайн магазините, можем да насочим всеки посетител към категорията, която най-вероятно ще го интересува, което намалява времето за търсене и увеличава вероятността от успешна продажба.

Защо е добре да се инвестира в персонализирана електронна търговия?

Накратко: Защото посетителите и купувачите очакват персонализирани изживявания.

Цифрите говорят сами за себе си:

  • 80% от потребителите казват, че са по-склонни да купят нещо след персонализирано преживяване;

  • неперсонализираното съдържание води до отказ от пазаруване на 66% от потребителите;

  • персонализираните имейли имат процент на реализация шест пъти по-висок от неперсонализираните;

  • 83% от потребителите се съгласяват да предоставят лични данни, за да получат персонализирани преживявания.

Тактики за персонализиране на електронната търговия:

Персонализацията в електронната търговия е процес, който изисква постоянно развитие и подобрения. С настъпването на нови технологии се появяват и нови възможности.

1. Персонализиране чрез сегментиране на купувачите

Сегментирането на купувачите в зависимост от техните демографски данни и предпочитания е ключов елемент за изпращане на подходящи имейл кампании и създаване на по-ефективни рекламни стратегии.

Ето някои идеи за сегментиране:

  • в зависимост от типовете продукти, които обикновено поръчват

  • в зависимост от местоживеенето на купувачите (ако живеят в рамките на определен грам, доставката може да бъде безплатна или експресна)

  • в зависимост от стойността на поръчката (предлагане на отстъпки или безплатна доставка)

2. Специални кампании за определени групи клиенти

В MerchantPro има възможност за създаване на клиентски групи, в които може да се настройват различни отстъпки и промоции. Тази функция е особено полезна за лоялните клиенти на магазина. Може да се предлагат изключителни отстъпки, персонализирани съвети за пазаруване и много други.

3. Придобиване на допълнителни данни за по-подходящи кампании:

В MerchantPro има възможност за добавяне на допълнителни полета, като например поле за дата на раждане при плащане. Тази настройка може да бъде намерена в страницата Настройки - Потвърждение на поръчка. Това позволява да се събира информация, която може да бъде използвана за изпращане на поздрави, подаръци или отстъпки по случай рождените дни на клиенти.

Препоръчваме да се избягват излишните полета, които не са необходими за завършване на поръчката. Колкото по-гъст е формулярът, толкова по-малко клиенти ще го попълнят. Някои дори може да се откажат от поръчката, ако той е прекалено дълъг.

4. Специални лендинг страници

Предполагам всички знаят онези реклами, които показват определени обувки и след кликване пренасочват към страница с всички обувки, продавани от съответния магазин? Е, това е обратното на най-добрите практики в персонализирането на електронната търговия.

За да се увеличи процента на реализация, е важно да има плавност и непрекъснатост в съобщенията. Следователно, всяка кампания, която се провежда (независимо дали е Google Ads, TikTok реклами, Мета реклами, кампании с инфлуенсъри), трябва да има специална целева страница.

На тази страница е ключово да се използва език, подобен на този в рекламната кампания, и да насочва потребителите директно към популяризираните продукти. Например, ако се провежда кампания с инфлуенсъри, която популяризира определена категория продукти, се уверете, че целевата страница споменава инфлуенсъра и показва продуктите, които се популяризират в рамките на кампанията.

Има множество тактики за персонализация в електронната търговия. Не е нужно да се прилагат всички едновременно, но препоръчваме да се експериментира с възможно най-много от тях, за да се намерят тези, които работят най-добре за вашия магазин.

Персонализацията е един от най-големите активи в електронната търговия, затова я използвайте възможно най-ефективно!