Как се настройва Facebook Conversion API

Настройването на Facebook Conversion API (CAPI) позволява проследяване на резултатите от рекламните кампании във Facebook и определяне на най-ефективните от тях. Данните се изпращат директно от сървъра към Facebook, което повишава точността на проследяването и ефективността на кампаниите.

Стъпка 1: Получаване на токен за достъп(access token)

За използване на Conversion API е необходим код за достъп (access token) , който се получава през Meta Business Suite.

  1. В Meta Business Manager отворете Events Manager → Data Sources;
  2. Изберете пиксела, свързан с онлайн магазина;
  3. В раздела Настройки намерете секцията Conversions API и кликнете върху Get started;

Стъпка 2: Избор на хостинг за проследяване

Необходимо е да се избере начин за хостване на проследяването на данни от страна на сървъра:

Партньорски хостинг: Използват се услуги като Stape, Magdicx или Datahash, които се грижат за внедряването, управлението и хостването на API.

Собствен хостинг (ръчна конфигурация)/„Host yourself (Set up manually)“: Настройката на API се извършва ръчно.

При избор на „Host yourself (Set up manually)“:

  1. Отидете на таба Overview и кликнете на Add New Integration.
  2. Изберете Conversions API и натиснете Set up.
  3. Изберете Set up manually и натиснете Next.
  4. В оверлея How to connect your website уверете се, че е избрана опцията Conversions API, след което натиснете Next.
  5. Натиснете Start CAPI setup, след това Finish и кликнете Continue.

Стъпка 3: Избор на събития за проследяване

В Connect activity with Conversions API се избира кои събития да се предават автоматично чрез Facebook Conversion API:

  • Add to cart
  • Initiate Checkout
  • Purchase
  • View Content
  • PageView

След това се натиска Select Event Details и се избират параметрите, които да се наблюдават за избраните събития. Те предоставят важна информация за самите събития и за клиентите, която помага за настройка на по-ефективни бъдещи кампании.

Основни параметри, изпращани от MerchantPro:

  • Event name
  • Event ID
  • Event Source URL
  • Event time
  • Content type
  • Content IDs
  • Currency
  • Value

Параметри при активирано Advanced Matching в приложението Facebook Pixel:

  • Email address
  • Phone number
  • Client IP address
  • Client user agent
  • Browser ID (fbp) cookie
  • Client ID (fbc) cookie

След избора на параметрите се натиска Continue, настройката се преглежда и се натиска отново Continue. След това се избира дали инструкциите за внедряване да се изпратят на разработчик или API да се внедри ръчно, и отново се натиска Continue.

Стъпка 4: Генериране на токен и финализиране

Избира се дали инструкциите за внедряване да се изпратят на разработчик или API да се внедри самостоятелно.

След това се продължава към страницата Using the Conversions API и се натиска Generate Access Token.

Натиска се Finish, за да се завърши процесът на генериране на токена.

След тези стъпки Facebook Conversion API е активен и готов за използване.

За допълнителни подробности и актуални инструкции се препоръчва консултация с официалната документация на Meta.

Последна промяна: 09 Dec 2025
Полезна ли бе страницата?
Все още ли имате нужда от помощ?