Как се настройва Facebook Conversion API
Настройването на Facebook Conversion API (CAPI) позволява проследяване на резултатите от рекламните кампании във Facebook и определяне на най-ефективните от тях. Данните се изпращат директно от сървъра към Facebook, което повишава точността на проследяването и ефективността на кампаниите.
Стъпка 1: Получаване на токен за достъп(access token)
За използване на Conversion API е необходим код за достъп (access token) , който се получава през Meta Business Suite.
- В Meta Business Manager отворете Events Manager → Data Sources;
- Изберете пиксела, свързан с онлайн магазина;
- В раздела Настройки намерете секцията Conversions API и кликнете върху Get started;
Стъпка 2: Избор на хостинг за проследяване
Необходимо е да се избере начин за хостване на проследяването на данни от страна на сървъра:
Партньорски хостинг: Използват се услуги като Stape, Magdicx или Datahash, които се грижат за внедряването, управлението и хостването на API.
Собствен хостинг (ръчна конфигурация)/„Host yourself (Set up manually)“: Настройката на API се извършва ръчно.
При избор на „Host yourself (Set up manually)“:
- Отидете на таба Overview и кликнете на Add New Integration.
- Изберете Conversions API и натиснете Set up.
- Изберете Set up manually и натиснете Next.
- В оверлея How to connect your website уверете се, че е избрана опцията Conversions API, след което натиснете Next.
- Натиснете Start CAPI setup, след това Finish и кликнете Continue.
Стъпка 3: Избор на събития за проследяване
В Connect activity with Conversions API се избира кои събития да се предават автоматично чрез Facebook Conversion API:
- Add to cart
- Initiate Checkout
- Purchase
- View Content
- PageView
След това се натиска Select Event Details и се избират параметрите, които да се наблюдават за избраните събития. Те предоставят важна информация за самите събития и за клиентите, която помага за настройка на по-ефективни бъдещи кампании.
Основни параметри, изпращани от MerchantPro:
- Event name
- Event ID
- Event Source URL
- Event time
- Content type
- Content IDs
- Currency
- Value
Параметри при активирано Advanced Matching в приложението Facebook Pixel:
- Email address
- Phone number
- Client IP address
- Client user agent
- Browser ID (fbp) cookie
- Client ID (fbc) cookie
След избора на параметрите се натиска Continue, настройката се преглежда и се натиска отново Continue. След това се избира дали инструкциите за внедряване да се изпратят на разработчик или API да се внедри ръчно, и отново се натиска Continue.
Стъпка 4: Генериране на токен и финализиране
Избира се дали инструкциите за внедряване да се изпратят на разработчик или API да се внедри самостоятелно.
След това се продължава към страницата Using the Conversions API и се натиска Generate Access Token.
Натиска се Finish, за да се завърши процесът на генериране на токена.
След тези стъпки Facebook Conversion API е активен и готов за използване.
За допълнителни подробности и актуални инструкции се препоръчва консултация с официалната документация на Meta.
